Regelmæssig sex forlænger dit liv med 8 år

Jeg er kommet i kontakt med mine følelser

Processed with VSCO with hb1 preset

Jeg kan ikke huske om jeg fortalte jer at jeg er blevet rådet til at begynde til yoga? Hvis jeg allerede har fortalt det – så undskyld – fordi nu fortæller jeg det nemlig lige igen.

Da jeg var til body SDS for første gang, blev jeg yderst(!) påvirket af behandlingen, hvilket jeg forklarede om lige her. Min behandler sagde til mig – efter behandlingen – at han synes, jeg skulle begynde til yoga for at få styr på mit åndedræt først og fremmest og derefter for at komme i kontakt med mine følelser. Åndedrættet har åbenbart rigtig meget at gøre med vores følelser.

Jeg ved ikke om I kender det med at føle at man ikke kan trække vejret HELT ned i mavsen. Den stopper ligesom lige ved brystkassen og så ryger den op igen. Sådan har jeg det i hvert i stressede perioder. Det føles som om at luften ophober sig nede i maven som en hård bold ELLER som onde sommerfugle. Men når jeg tager 3-4 dybe indåndinger (sådan så maven den løfter sig) synes jeg at presset forsvinder – i hvert fald for en stund.

Anyway. Jeg har nu taget det gode råd til mig og er startet til yoga. Faktisk Hot Yoga, da jeg elsker det der med at svede helt vildt (det ved dem af jer der følger mig på snappen). Det er pisse hårdt og pisse afstressende. I en hel time bekymrer du dig ikke om andet en din vejrtrækning og stive led. Det er GENIALT. Jeg har tidligere prøvet hot yoga, Bikram og alle mulige andre slags yoga’er, men jeg er bare aldrig rigtig blevet bidt af det. Egentlig nok fordi, jeg ikke har været klar til at komme i kontakt med mine følelser 😉

Virker det så dét der med at komme i kontakt med sine følelser gennem yoga?

JA(!)

Sidste fredag var jeg til Hot Yoga for 2. gang i denne omgang. Jeg havde haft en meget stressende dag på job. Ingenting ville som jeg ville. Jeg var helt baldret i hovedet, da jeg cyklede mod  Senses. Jeg havde faktisk aller mest lyst til at droppe det og tage hjem. Men jeg fik overtalt mig selv. Hele timen igennem koncentrerede jeg mig ekstra meget om at trække vejret helt ned i mavsen. Komme så langt ud i stillingerne som muligt. Trække vejret i mens jeg udstrakte steder, som jeg ikke vidste kunne udstrækkes (haha). Da jeg gik ud fra yogastudiet, begyndte jeg bare at græde helt uhæmmet. Altså udenfor, ved min cykel – der var i hvert fald ikke nogen der skulle se mig stå dér og tude. Den havde jeg altså ikke lige set komme.

Jeg tror, jeg følte mig så lettet og godt tilpas at det bare skulle ud. Det er ret svært for mig at forklare. Det var rart.

Jeg har læst mig til at 70 procent af kroppens udrensning sker gennem åndedrættet. Den dybe vejrtrækning hjælper dig til at ilte din krop og dermed også dit blod, dine organer og dine celler, som bringer ekstra energi til hele dit system og støtter en dyb udrensning i kroppen. Kombinationen af fysisk stræk og mentalt fokus øger effekten og hjælper dig med at være til stede i nuet og slippe mentalt stress. En rolig, smidig krop giver et roligt, smidigt sind − ergo en person med overskud og evne til fleksibilitet. Det var mig lige dér!

Bum Bum. Så giver det sgu egentlig meget god mening det der med yoga = at komme i kontakt med sine følelser ing?

Jeg glæder mig helt vildt meget til at skulle dyrke yoga igen 🙂

<3 – LAU

   

1 kommentar

  • Kirsten

    Hej Lau 🙂 det er virkelig sejt at du kom afsted, selvom du havde lyst til at blive hjemme. Jeg tror også jeg vil til at gå til yoga i det nye år 🙂 tak for et dejligt indlæg

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Regelmæssig sex forlænger dit liv med 8 år