AFSTEMNING: hvilken kendis ligner jeg?

Madinspiration til vægttab

img_8175-e1485103089425Hej piger

Den sværeste del ved et vægttab er helt klart kosten. Det er skide hamrende svært at holde sig til udelukkende fedtfattige produkter – især når man skal ud.. Ud til middag, familiefødselsdag, på arbejde, frokost med pigerne, møder osv. Jeg synes personligt, ikke der er noget værre, end et menneske der sidder og stikker til maden fordi vedkommende er på kur. Jeg ved ikke hvorfor – men den person vil jeg ikke være, når jeg er blandt venner og familie. Det virker så tamt. Selvom man rent faktisk er nødsaget til det, hvis det eneste der serveres er kage, ost, pasta, brød, pomfritter, burger, pizza, slik og jeg kunne blive ved.

DERFOR er mit hemmelige våben altid at have et eller andet mad med i tasken (oftest en drikkeskyr fra Cheasy en top cup skyr fra Cheasy) hvis jeg skal nogen steder. Så er jeg i hver fald sikker på ikke at dø af sult midt på gaden 😉

Mange af jer har spurgt indtil hvad jeg spiser i løbet af en dag. Jeg har allerde været inde på det én gang (læs HER), men nu har jeg jo været i gang i længere tid og har fået andre vaner undervejs. Så her har I lidt madinspiration:

MORGENMAD

Skyr med en håndfuld havregryn / mandler / sukkerfri müsli

Havregryn (en lille potion) med lidt mandler og lidt rosiner

2 æg og et stykke knækbrød (Wasa Sport) med fedtfattig ost (Cheasy 13% eller deres skyrost)

2 stykker knækbrød med fedtfattig ost + magert kyllingpålæg

Drikkeskyr fra Cheasy

En stor café latte (nok ikke det bedste at starte morgenen på – but you know)

MELLEM SNACK

Et stykke frugt – jeg elsker banan

Gulerødder, blomkål, peberfrugt osv. Grønt er gratis som Line siger 🙂

FROKOST

Blandet salat med kylling (man kan købe færdigstegt kylling i supermarkederne + blandet salat)

Dressing til salat: skyr + lidt ketchup + salt + peber = mums

2 stykker knæk (Wasa Sport) med hytteost, magert kyllingepålæg + en halv avocado on the top

2 kyllingespyd fra 7/11 + en drikkeskyr fra Cheasy

MELLEM SNACK

En lille skål havregryn med en lille smule æble, mandler + rosiner og MASSER af mælk

Knækbrød med fedtfattig ost (Cheasy 13% eller deres skyrost)

AFTEN

Jeg får vegetarkassen fra Årstiderne – her får jeg alt mellem himmel og jord. Men stadig sundt

Det er blot vigtigt at huske KØD + GRØNT som hovedfokus på din tallerken

AFTENSNACK

Den her kategori er den der værst for alle. Sofahygge og en gulerod. Puuha nej

Mit bedste råd er at købe det der sukkerfrie slik fra Nellies

ELLER

Cheerios. Morgenmadsproduktet. Der er “kun” 178 kalorier i én portion. Det hjalp på min trang.

Husk at drikke en hulens masse vand hver eneste dag. Jeg prøver at ramme de 2 liter om dagen.

Kunne I bruge dette til noget? 🙂

<3 – LAU

   

12 kommentarer

  • Signe

    Hej Laura,
    Jeg elsker, at du skriver, at du får vegetarkassen fra Aarstiderne og derefter skriver, at det er vigtigt, at huske kød og grønt, som primære bestanddele til aftensmåltidet – For jeg går ikke ud fra, at der er kød i Aarstidernes vegetarkasse 😉 😀

    Jeg skal ikke selv tabe mig og lever fornuftigt generelt, men det var alligevel brugbart at spejle mig i indlægget.

    Mvh. Signe

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Laulaubaubau

      haha.. Ja. Men nu gider jeg fx ikke at spise så meget kød. Så det var faktisk en servicemeddelese til andre 🙂

      Og godt at høre du kunne bruge mit indlæg til noget 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • anne

    er kosten og et dagligt kalorie indtag på 1500 kcal noget du fortsætter med efter forløbet med personlig træner?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Laulaubaubau

      Hej Anne

      Jeg fortsætter indtil jeg har nået mit mål. Jeg ved ikke helt, hvad mit mål er endnu – indtil jeg er tilfreds med det jeg ser i spejlet tror jeg. Når jeg har nået dette, så begynder jeg at spise normalt igen for at holde vægten. Det skal dog siges, at jeg har skide svært ved at holde den kostplan. Har hele tiden lyst til kanelsnegle og så køber jeg dem. HAHA

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Yega Amelia

    Godt indlæg, Lau. Fedt med lidt mere indsigt i andet end bare selve træningen (Y)!
    Men tæller du så ikke grøntsager med i dine daglige 1500 kcal?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Laulaubaubau

      Hej Yega Amelia

      Godt du kunne lide det 🙂

      Jo jeg tæller dem med, men der er jo næsten ingen kalorier i = (næsten) gratis.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Ditte

    Super fedt indlæg! Jeg har selv tabt mig 16 kg, men gad godt lige smide et par kilo mere. Det er bare så hulens svært… Så jeg vil tage nogle af dine fifs til mig! 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Laulaubaubau

      GODT DU KUNNE LIDE DET DITTE 🙂

      Uhh hvor er du sej. Jeg hepper på dig..

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anna

    Super godt indlæg, jeg er selv i gang med et stort vægttab og syntes det er mega svært at holde kosten! derfor er det dejligt at du kommer med så mange forslag 🙂 endnu en gang tak for et godt indlæg – mere af dette er velkommen i min verde 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Ida

    Dejligt konkret indlæg! Jeg synes selv det er mega svært, og ender tit med at spise det samme hele tiden – boring! Eller gå total sukker kold, og skulle have noget NU, som bare alt for tit ender i en snickers.
    Tak for dejligt indlæg.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Laulaubaubau

      Her ender det ALTID med kanelsnegle. Jeg er helt sindssyg med de kanelsnegle. Om det er bagerens, dem der ligger i montre i supermarkederne, gifler.. JEG ELSKER DEM.

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

AFSTEMNING: hvilken kendis ligner jeg?