OUTFIT: print

Max 1500 kalorier om dagen

Hej piger

RIGTIG mange af jer har spurgt mig hvilken slags mad, jeg spiser i forbindelse med mit træningsforløb. Jeg må nemlig kun indtage 1500 kalorier om dagen. Jeg har derfor gennem de sidste par uger indsamlet lidt billeder af min mad, så jeg kan vise jer, hvad jeg kommer i skrutten. Billederne er ikke så madblogger agtige, det må I lige leve med 😉

De første par uger var app’en ved navn Lifesum min bedste ven. Lifesum er en app der kan holde styr på dine kalorier, hvor meget vand du har drukket og trækker din træning fra i kalorier (hvis du har trænet). Jeg er nemlig ikke typen, der ved hvor mange kalorier, der er i de forskellige ting jeg indtager. Efter et par uger, fandt jeg hurtigt ud af hvad og hvor meget jeg kan spise, hvorfor app’en ikke er min faste følgesvend længere (KUN når jeg bruger den til at finde ud af hvor mange kalorier der er i slik og kage – INDEN jeg spiser det).

Nå men.. Her har I en oversigt over noget af det jeg spiser.

Morgenmad

  • Havregryn med et halvt æble, rosiner og mandler.img_8175
  • Skyer med mandler, grøn smoothie fra Juicy, Wasa “Sport” knækbrød med skyrost og mager kyllingimg_8221

Mellemmåltid

  • Wasa “Sport” kænkbrød med skyr ost eller mager kyllingpålæg
  • Rød peber
  • Rå blomkål
  • Gulerødder
  • RIGTIG MEGET vand
  • Eller en grøn smoothie fra Juicy img_8180 img_8178

 

Frokost

  • Grønkål med tun. hytteost, æg, avokado og citron udoverimg_8192
  • Kylling (købt færdigstegt), gulerødder, hytteost. humus, avo, blomkål og endnu en af mine knækbrødsmadder. Smager skønt. img_8181
  • Næsten det samme – bare lidt anderledes 😉 img_8227

Mellemmåltid:

  • Wasa “Sport” knækbrød med skyr ost eller mager kyllingpålæg
  • Rød peber
  • Rå blomkål
  • Gulerødder
  • RIGTIG MEGET vand
  • Eller en grøn smoothie fra Juicy  img_8179

Aftensmad:

  • Misosuppe med tofu.img_8177
  • Salat af alle slags. Helst med Kylling. Denne er fra Fredcos.img_8176
  • Endnu en salat. Denne er fra California Kitchenimg_8369

Mit yndlings (sunde) take-away mad

I bund og grund handler det jo bare om at bruge sin sunde fornuft. Det siger sig selv at pasta, brød, ost, kage, slik og andre lækre ting ikke er den bedste kost. OGSÅ selvom man ikke er kur. Jeg ved, at hvis jeg spiser noget usundt, så går det jo kun udover én og det er mig selv.

1500 kaloerier er faktisk ret meget. Så længe man spiser det rigtige 🙂

God søndag aften.

<3 LAU

   

2 kommentarer

  • Simone

    Hvis du bruger Lifesum, og også indtaster træning – lægger du så det antal kalorier, som du har forbrændt oveni de 1500 kalorier? Eller holder du dig stadig kun på 1500, selvom du f.eks. har forbrændt 500? Håber mit spørgsmål giver mening 🙂 Kh Simone

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Laulaubaubau

      Hej Simone

      Orv ja.. Det skulle jeg da lige have skrevet ind (du er ikke den eneste der har spurgt ind til det ) 😉

      Selvom jeg forbrænder 500 kalorier under en træning, må jeg IKKE spise de 500 kalorier ekstra på dagen. Så går den jo bare i nul. Der skal helst være en smule kalorieunderskud HVER dag, hvis man vil se hurtige resultater. Men igen – det handler simpelthen bare om at bruge sin sunde fornuft 🙂

      Knsu fra Lau

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

OUTFIT: print