Min (mande)ven på Tinder: På daten

Sådan arrangerer du den bedste polterabend

I lørdags var jeg til min første polterabend og det så sådan cirka sådan her ud:

imageHer var klokken 8 om morgenen. Det ses tydeligt på de trætte øjne 😉

Jeg var ikke med til at stå for den hardcore del af planlægning, men kunne godt fornemme hvor meget arbejde der lå i det. Jeg stod kun for blomsterkransene – der selvfølgelig er lavet af Julius fra BBBLOMSTER – og dekoreringen af min Christianiacykel, der skulle være den kommendes bruds karet resten af dagen. Jeg har faktisk forhørt mig med min veninde MARIA (der stod for alt det praktiske) om hun havde nogle gode råd til jer bag ude skærmen, der simpelthen er ved at gå kold i planlægningen. Og ved I hvad?

Det havde hun sgu da!

Så frem med notesbloggen og notér alt hvad der bliver skrevet i de næste par linier. Det er dugfrisk erfaring, så det er virkelig guf for alle de desperate veninder der sidder derude:

  1. Fastsæt en dato for din venindenes polterabend ASAP – så kan planlægningen altid komme løbende. På denne måde sørger man for at flest mulige kan deltage på selve dagen.
  2. Lad vær med at være mere en 3-4 stykker der planlægger. Hvis I er flere, bliver I aldrig enige og I kan bruge flere timer på at brainstorme, uden at komme nogen vegne. Brudens tætteste veninder, ville jeg mene skulle påtage sig denne tjans/ære. Kald det hvad du vil 🙂
  3. Få tidligt afklaret hvem fra brudens familie der kan være relevante at få med. Man kender ikke nødvendigvis alle kusiner, tanter osv. Lav derfor en alliance med brudens mor. Hun burde i hvert fald have styr på den slags.
  4. Book aktiviteter i rigtig god tid – særligt hvis jeres polterabend holdes i “højsæsonen” (juni, juli og august). Lige pludselig er alt nemlig booket af andre polterabends.
  5. Hav færre aktiviteter og mere tid i mellem hver end du forventer. Man tror det tager 5 minutter at pakke sammen og komme videre – men når 15 piger skal tisse, drikke og op på cyklen – så tager det altså 30 minutter.
  6. Husk evt at have en plan B i baghånden, såfremt mange af jeres aktiviter er udendørs. Alle kender den danske sommer.
  7. Hvis du skal have drikkevarer med rundt hele dagen, kan det varmt anbefales at bestille dette over nettet, til den adresse I skal mødes på om morgenen. På denne måde slipper du for at fragte 45 liter alkohol frem og tilbage og op og ned. Det sparer dig virkelig for en kæmpe hovedpine.
  8. HUSK. Folk spiser væsentligt mindre end man forventer. Der er sikkert ikke plads til både alkohol og mad 😉
  9. Alle mindre opgaver såsom at bestille blomsterkranse eller pynte en cykel kan uddeligeres. Der er mange andre søde veninder, som meget gerne vil hjælpe til og derved tage noget af presset fra dine skuldre
  10. Megafoner, båthorn eller lign. er ALTID en god idé. Det virker mega prol (og ja det er det jo nok også) men det er virkelig en partystarter og sjovt at have med hele dagen for at sætte gang i stemningen løbende.
  11. Find evt på nogle rigtige kiksede slagsange, som kan synes ind i megafonen. Det giver en fællesskabsfølelse.
  12. Få alle til at tage en masse billeder hele dagen, som kan deles i en mappe online efterfølgende. Det er især fedt for bruden at se billeder af hele dagen – fra forskellige vinkler – efterfølgende.
  13. FORVENT ALTID at bruge dobbelt så lang tid på planlægningen som du forventer – det tager bare længere tid end man skulle tro.

imageHåber det kan bruges. Jeg er ret sikker på at min veninde MARIA ville ønske hun havde denne guide, inden de startede med at planlægge.

<3 LAU

   

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Min (mande)ven på Tinder: På daten